Spotlight
Now Reading
Durf gek te zijn. Een ode aan Robin Williams
2

Durf gek te zijn. Een ode aan Robin Williams

by Gijs Molsbergenaugustus 12, 2014

Stiekem gedraag ik mij weleens als een clown. Dan speel ik typetjes en zet ik vreemde stemmen op om dan hopelijk grappig gevonden te worden. Robin Williams was verre van een clown.


Zijn carrière is er een waar talloze comedians en acteurs alleen maar over durven dromen.

‘Acteurs zouden moorden om zulke rollen te mogen spelen en comedians zouden zichzelf opknopen om slechts een tiende van al het gelach te mogen ontvangen’ schreef Chris Taylor eerder op Mashable.

Lach

Lach én traan

Achter zijn aanstekelijke humor en glimlach, geaccentueerd met dat iconisch paar blauwe stralende ogen, ging toch een soort droevige clown schuil. En dat liet hij met via zijn grappen ook weleens doorschemeren. Zoals toen hij onverwacht het Ted BBC World Debate podium “>kaapte en met een grap bekend maakte dat hij net uit ‘rehab’ was gekomen. Niet de eerste keer dat Williams moest afkicken.

Durf!

Hij was niet bang om gek te zijn. Overal waar hij zichtbaar was, schemerde altijd een beetje van zijn gekheid door. Enerzijds was dat misschien zijn manier om zijn privé-leven draaglijker te maken, maar misschien is het ook een boodschap geweest, die hij nu nalaat aan de wereld. Dat je moet durven om soms even gek te zijn. Om elkaar te doen lachen, om even narigheid te vergeten, om te inspireren en emotioneren met als wapen een dosis humor.

Als ik aan deze acteur denk, naast al die anderen, kan ik niet anders dan toegeven dat ik door hem beïnvloed ben. En dat ik vandaag de rest van de dag even een droevige clown zal zijn, die soms een beetje gek doet.

 

“You’re only given a little spark of madness. You mustn’t lose it.”

– Robin Williams

 

De beste momenten van Robin Williams, aldus Mashable:

Zijn volledige show ‘Weapons of self destruction’, die tevens het meest bekeken ‘Robin Williams’ fragment is op YouTube:

What's your reaction?
Eens
0%
Oneens
0%
Neutraal
0%
About The Author
Gijs Molsbergen
Tijdens de brand bij Chemie Pack werd ik als stagiair benoemt tot Social Media Watcher bij het nationale crisiscentrum. Zo werd ik geconfronteerd met de kracht van social media tijdens crisissituaties. En met wat er allemaal mis kan gaan als je geen goed fundament hebt liggen voor snelle, effectieve en slimme online communicatie. Nu ben ik ondernemer en adviseer ik organisaties over het leggen van een goed 'online (mobiel) communicatie fundament' en het doelgericht gebruiken van online media. Waarbij ik uitga van de kracht van het personeel zelf, om online resultaat te boeken. Mijn oud werkgever noemt mijn enthousiasme op een positieve manier 'idioot' en aanstekelijk. Mijn passie voor online marketing en communicatie breng ik namelijk graag over op anderen door te spreken, trainingen te geven en tijdens het drinken van een bakkie. Mijn mijn communicatiebureau richt zich met name op online communicatie, community management en social media marketing. Dat alles op basis van meetbare doelstellingen. Ik adviseer tevens grote en kleine bedrijven over online reputatiemanagement. Mocht je interesse hebben in deze 'idiote enthousiasteling', neem dan eens contact met mij op voor een afspraak. Zie ook: Gijs Molsbergen Vind mij ook op: Google
2 Comments

Leave a Response